آموزش ساخت پادکست

آموزش ساخت پادکست

  • 47


پادکست نوعی محتوای صوتی است که از طریق اینترنت منتشر و پخش می شود. برخلاف سایر انواع محتوا، مانند پست‌های ویدیویی یا وبلاگ‌ها، که همه توجه را متمرکز می‌کنند، پادکست‌ها را می‌توان در حالی که فعالیت‌های دیگر در حال انجام است گوش داد. اولی Apple Music Player و دومی به معنای "پخش" (معمولاً در رادیو و تلویزیون) است. آمارها نشان می دهد که هر فرد به طور متوسط ​​5 ساعت در هفته را صرف گوش دادن به پادکست می کند.

انواع پادکست

اکنون که می دانید پادکست چیست و از نظر محتوا چقدر اهمیت دارد، بیایید انواع مختلف پادکست ها را بررسی کنیم.

پادکست مصاحبه: پادکست مصاحبه پادکستی است که در آن یک یا دو مجری (مجری) در هر قسمت با افراد مختلف صحبت می کنند. این روش بسیار محبوب است زیرا نسبت به روش های دیگر باعث درگیری های ذهنی کمتری می شود. برای اجرای این روش، معمولاً تحقیق روی مصاحبه انجام می شود و فهرستی از سؤالات تهیه می شود. این اتفاق نمی افتد مگر اینکه مجری برنامه شخصیتی شناخته شده در حوزه کاری خود باشد. یکی از راه هایی که می توانید این شبکه را بهبود ببخشید استفاده از رسانه های اجتماعی برای معرفی خود به افرادی است که در کسب و کار شما متخصص هستند. برای این منظور، "بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست و چگونه انجام می شود؟" می توانید مقاله را بخوانید. «سل تا صد» را بخوانید.

Solo Podcast: برای کسانی که تازه کار پادکست هستند و می خواهند شروع به ایجاد پادکست کنند، Solo Podcast یک گزینه عالی است. این نوع پادکست معمولا به صورت مونولوگ و مسئول برنامه اجرا می شود. محتوایی که معمولا در این نوع پادکست ارائه می شود منحصر به موضوع خاصی نیست و به ارائه کننده بستگی دارد. با این حال، موضوعات زیر را می توان یک پادکست برای یک نفر در نظر گرفت.

پادکست پرسش و پاسخ:

روزنامه

گفتن یک داستان

نظرات شخصی را ارائه دهید

بحث در مورد یک تخصص یا هنر خاص

به عنوان مثال، می توانید یک پادکست در مورد سبک های نقاشی منتشر کنید یا در مورد تکنیک های نقاشی صحبت کنید. همه این موارد می تواند موضوع یک پادکست باشد.

پادکست چند نفره: این نوع ایجاد پادکست شامل بیش از دو مجری (میزبان) می شود. اگر قصد دارید با کمک دوستان یا شرکای تجاری خود یک پادکست ایجاد کنید، این روش پادکست می تواند بسیار مفید باشد. یک "پادکست چند میزبان" شامل بحث هایی با نظرات و دیدگاه های مختلف است. این موضوع برای علاقه مندان به شنیدن ایده های متنوع و چالش برانگیز بسیار جالب خواهد بود. پادکست‌های چند نفره برای سازندگان جذاب‌تر هستند، زیرا وزن کمتری از نظر تعداد افراد و نظرات دارند.

تجهیزات تولید پادکست

1. خرید میکروفون: پادکست با کیفیت با میکروفون شروع و پایان می یابد. هر چه میکروفون بهتر باشد، صدای واضح تری به مخاطب می رساند. البته برای این کار نیازی به صرف هزینه های نجومی نیست.

2-کارت صدا: برای استفاده از کندانسور و میکروفون دینامیک و همچنین انتقال صدای ورودی به کامپیوتر باید از کارت صدا استفاده شود. حتی اگر قصد دارید به تنهایی پادکست کنید، بهتر است کارت صدایی را انتخاب کنید که حداقل دو ورودی میکروفون داشته باشد تا در صورت نیاز بتوانید از میکروفون دیگری استفاده کنید.

3- پاپ فیلتر: وقتی جلوی میکروفون صحبت می کنید، حروفی مانند P در میکروفون پالس های ناخواسته ای ایجاد می کنند که با استفاده از این دستگاه حذف می شوند و کیفیت صدای بهتری را به مخاطب خود می دهید.

4-ضبط، آپلود و تبلیغ: قبل از زدن دکمه ضبط، چند مرحله دیگر وجود دارد که باید برای ایجاد پادکست زهرا شیراحمدی  در نظر بگیرید. این مراحل در زیر ذکر شده است.

مراحل ساخت پادکست

مرحله اول: تعیین مکان و حوزه فعالیت پادکست

مانند وبلاگ نویسی، برای یک پادکست باید موضوعی را انتخاب کنید که افراد علاقه مند به یادگیری در مورد آن هستند و قبلاً تولید نشده است. 2 راه مختلف وجود دارد که می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. ابتدا یک پادکست ایجاد می کنید که ترافیک اضافی و سپس مشتریان بیشتری را برای کسب و کار شما فراهم می کند. در این صورت دسته بندی کلی پادکست شما تعریف می شود و بنابراین باید با فعالیت تجاری شما مرتبط باشد. در حالت دوم، پادکست را با هدف انجام یک فعالیت تجاری با امید به کسب سود از آن ایجاد می کنید. در این صورت انتخاب های بیشتری خواهید داشت. اما قبل از اینکه موضوع پادکست را انتخاب کنید، به خاطر داشته باشید که شنوندگان معمولاً به دنبال پادکستی با مشاوره تخصصی هستند. برخلاف وبلاگ نویسی که می توانید موضوعی را به صورت مقدماتی پوشش دهید، افراد در پادکست ها به دنبال مشاوره و راهنمایی های متخصص هستند. از آنها بنابراین بهتر است این سوال را از خود بپرسید که در چه زمینه ای تخصص دارید. اگر در زمینه خاصی تخصص ندارید به عنوان یک روش جایگزین می توانید از دوستان و آشنایان متخصص خود کمک بگیرید و آنها را برای مصاحبه به پادکست خود دعوت کنید. ناگفته نماند که افراد کمی هستند که چنین روابط عمومی داشته باشند و به یاد داشته باشند که دعوت از مهمانان متخصص کار سختی است زیرا همیشه منتظر پاسخ سوالات مختلف این افراد هستید، نمی توانید با تلاش زیاد پادکست بسازید و سپس متوجه شوید که هیچ کس به این پادکست علاقه ندارد. به همین دلیل، باید پادکست خود را قبل از ایجاد آن اعتبارسنجی کنید. فرض کنید یک موضوع کلی یا یک دسته بندی خاص در ذهن دارید. پادکست های برتر این دسته را در سایت های میزبانی پادکست بررسی کنید. به نزدیک ترین دسته بندی موضوع به پادکست خود نگاه کنید. هر یک از این دسته بندی ها موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. به عنوان مثال، پادکست های تجاری معمولاً موضوعات زیر را پوشش می دهند:

امور مالی شخصی

اقتصاد

کارآفرینی

تبادل

برای پادکستی که در ذهن دارید، ببینید چند پادکست از موضوع شما در 20 پادکست برتر در آن دسته قرار دارد. اگر فقط 1 یا 2 پادکست وجود داشته باشد، تقاضا برای آن پادکست بسیار کم است و موفقیت در این صنعت دشوار است. در دسته بندی عمومی پادکست، معمولا 4 یا 5 موضوع وجود دارد که بسیار پرطرفدار هستند و بهتر است یکی از آنها را انتخاب کنید. بدانید که رقابت به شما کمک می کند تا موفق شوید.

یا می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا گوگل پایگاه داده خوبی برای یافتن ایده های پادکست دارد و می توانید سرنخ ها را در موضوعات مختلف پیدا کنید. موضوع پادکست خود را انتخاب کنید و آن را به بخش ها تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر پادکست شما درباره تجارت است، موضوعات مرتبط شامل موارد زیر است:

بازاریابی از طریق همکاری در فروش

Dropshipping

کسب و کار

اکنون، این زیرژانرها را در برنامه های جستجوی کلمات کلیدی همراه با عبارت جستجوی «پادکست» پیدا کنید و محبوب ترین موضوع را بیابید.

قالب پادکست و ایده

اگر شخصی قبل از شما یک پادکست تجارت الکترونیکی انجام داده باشد، این سوال پیش می آید که چگونه می توان یک پادکست متفاوت از او ایجاد کرد. 2 رویکرد وجود دارد. ابتدا کمی تخصصی تر شوید، مانند ایجاد یک پادکست در مورد بازاریابی تجارت الکترونیک. گزینه دیگر این است که شکل متفاوتی از پادکست را در نظر بگیرید. پادکست های موفق در تمام قالب های زیر در دسترس هستند:

پادکست های تک نفره و چند نفره:

مصاحبه

مطالعه موردی

یک داستان بگویید

پادکست های کوتاه یا طولانی

نسخه فعلی پادکست را بررسی کنید و ببینید که آیا نایک به خوبی پوشش داده نشده است.

مرحله دوم: نام، موسیقی اصلی و طرح را انتخاب کنید

قبل از ایجاد پادکست موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید که تأثیر زیادی در موفقیت شما خواهد داشت. اولین چیزی که شنوندگان هنگام جستجوی پادکست می بینند نام و جلد پادکست طراحی شده است. اگر نام مناسبی را انتخاب نکنید، هیچ کس متوجه آن نمی شود. برای این کار نیازی به صرف هوش زیاد ندارید، نامی توصیفی انتخاب کنید که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. اگر در زمینه کاری خود فرد شناخته شده ای هستید، نام خود را به عنوان بخشی از نام پادکست درج کنید. در غیر این صورت، کلمه کلیدی اصلی را که نشان دهنده پادکست شما است در نام آن قرار دهید. قسمت دیگری از نام پادکست می تواند به شما بگوید که چگونه موضوع اصلی را مدیریت کنید. به عنوان مثال، نام های زیر را در نظر بگیرید:

توپ پول

پادکست استارتاپی

کارآفرینان در آتش

جلد پادکست

جلد را باید مهمترین قسمت پادکست دانست که برای جلب توجه مخاطب طراحی شده است. برای تجزیه و تحلیل پادکست های محبوب بر اساس دسته بندی موضوع وقت بگذارید و ببینید که آنها در طراحی جلد خود به دنبال چه موضوعاتی هستند. توجه داشته باشید که جلد تمام این پادکست ها عبارتند از:

آنها همچنین در اندازه های کوچک قابل خواندن هستند.

نام پادکست در آن گنجانده شده است.

یک تصویر مرتبط با موضوع اضافه کنید.

پس زمینه رنگی دارند.

اگر با ایجاد کاور در فتوشاپ آشنایی دارید، می توانید خودتان یک کاور مناسب بسازید، اما در غیر این صورت بهتر است کار را به یک متخصص بسپارید زیرا نیازی به صرفه جویی در این زمینه نیست. بسیاری از سایت‌های میزبانی ابعاد خاصی را برای پوشش‌های پادکست در نظر می‌گیرند، اما در زیر ملاحظات کلی و کلی طراحی جلد را هنگام ایجاد پادکست بیان می‌کنیم.

حداقل اندازه شبکه 1400x1400 پیکسل، وضوح 72 dpi، فرمت JPEG یا PNG، نوع رنگ RGB

پس از آماده شدن جلد پادکست، می توان اندازه وب سایت را به نصف یا کمتر از اندازه بالا کاهش داد، بنابراین بهتر است قبل از اتمام کار، اندازه های مختلف را تست کنید و از حفظ جاذبه خود در اندازه های مختلف مطمئن شوید. وقتی شخصی از صفحه پادکست شما بازدید می‌کند، فصل‌های مختلف (قسمت‌های) پادکست شما و توضیحات پادکست را می‌بیند. در این بخش توضیح مختصری در مورد پادکست و اینکه چرا شنوندگان باید به آن گوش دهند ارائه می شود. این به دو دلیل اهمیت دارد. ابتدا با کلیک بر روی جلد پادکست و باز کردن آن، فرد تا پس از خواندن توضیحات، به آن گوش نمی دهد و به همین دلیل توضیحات جالب توجه شنوندگان بیشتری را به خود جلب می کند. در نتایج جستجو . بنابراین باید کلمه کلیدی اصلی خود و چند کلمه کلیدی مهم و مرتبط را در توضیحات قرار دهید. قبلا در مورد موسیقی هم صحبت کردیم. بنابراین با استفاده از موسیقی مناسب می توانید از وب سایت هایی که این موسیقی را به صورت رایگان ارائه می کنند نیز استفاده کنید.

مرحله 3: نحوه ایجاد پادکست با استفاده از Audacity را بیاموزید

هنگامی که مکانی را برای آپلود و میزبانی پادکست خود انتخاب کردید، باید شروع به ضبط آن پادکست کنید. اولین مرحله تنظیمات میکروفون است. اگر از میکروفون های USB استفاده می کنید، آنها را به رایانه خود وصل کنید. اگر از میکروفون های آنالوگ گران قیمت با کابل XLR استفاده می کنید، آنها را به کارت صدا وصل کنید تا صدای ضبط شده از طریق کارت صدا به رایانه منتقل شود. در مرحله بعد، نحوه ایجاد یک پادکست برای سه سناریو مختلف پادکست را بررسی خواهیم کرد. این 3 سناریو در زیر آورده شده است.

پادکست یک نفره

یک پادکست چند نفره

پادکست چند نفره با افراد در مکان های مختلف

یک پادکست تک نفره ایجاد کنید

پادکست تک نفره ساده ترین نوع پادکست است. همه نرم افزارهای ویرایش صدا می توانند از طریق میکروفون ضبط کنند، اما ما با نرم افزار رایگان Audacity نگاهی اجمالی به نحوه کار آن خواهیم داشت. نوع میکروفون را در پنجره اصلی برنامه انتخاب کنید.

ساخت پادکست چند نفره

اگر با افراد زیادی پادکست دارید، باید برای همه یک میکروفون تهیه کنید. البته اگر از میکروفون های خازنی و استودیویی مناسب استفاده می کنید، می توانید از یک میکروفون برای دو نفر استفاده کنید. برای ایجاد یک پادکست چند نفره، باید یک کارت صدا با ورودی میکروفون کافی برای ویرایش چند کاناله صدا در نرم افزار داشته باشید. البته نرم افزار «Audacity» تنها از یک ورودی پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید از نرم افزارهایی مانند «Adobe Audition» یا «Cubase» استفاده کنید.

ساخت پادکست چند نفره با اسکایپ

برای ایجاد یک پادکست چند نفره می توانید از اسکایپ کمک بگیرید و از برنامه هایی مانند «Pamela» یا «MP3 Skype Recorder» که هر کدام دارای نسخه رایگان و پولی هستند برای ضبط صدا استفاده کنید. همچنین، اگر به این برنامه ها دسترسی ندارید، ساده ترین راه این است که بسته های تماس را دریافت کنید و از تماس تلفنی استفاده کنید و آن مکالمه را با برنامه های تلفن همراه خود ضبط کنید. همچنین اگر به دنبال کیفیت بالا هستید، می‌توانید ضبط‌کننده‌های صوتی را برای مهمانان یا میزبانان پادکست خود دریافت کنید و قبل از شروع ضبط تماس تلفنی، آن‌ها را ارسال کنید و پس از اتمام آن را دریافت کنید.

مرحله چهارم: فایل صوتی پادکست را ویرایش کنید

ویرایش صدا شبیه به ویرایش عکس است، اما آسان تر است. بله، توجه داشته باشید که برای ویرایش فایل ها باید مدتی را صرف یادگیری نرم افزار مناسب کنید. بله، استودیوهایی هستند که با پرداخت هزینه این کار را برای شما انجام می دهند، اما اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، اینها روش های اساسی برای ویرایش فایل های صوتی پادکست هستند.

انتقال فایل های صوتی

ابتدا باید فایل های صوتی را به نرم افزار وارد کنید. برای این کار فایل های صوتی را مطابق تصویر زیر وارد نرم افزار «Audacity» کنید. آموزش آنلاین ساخت پادکست هرا شیراحمدی

چگونه با Audacity پادکست بسازیم

سپس نمایه موج صدا را برای هر یک از فایل های ورودی خود خواهید دید. به سادگی ویرایش متن در Word، می توانید این فایل های صوتی را نیز کپی و برش دهید.

چگونه با استفاده از Audacity پادکست بسازیم

همچنین برای حذف نویز، امکان حذف صداهای عریض با استفاده از گزینه «کاهش نویز» در این برنامه وجود دارد. برای آشنایی با این کار مقاله حذف نویز محیط از فایل های صوتی با Audacity آماده شده است که از این لینک قابل دانلود است.

تولید محصولات

در نهایت، شما باید از پروژه خود نتیجه بگیرید. اگر از نرم افزار رایگان Audacity استفاده می کنید، باید بسته ای به نام Lame Mp3 Encoder را برای خروجی MP3 نصب کنید. پس از نصب این بسته رایگان به مسیر «File > Export Audio» رفته و پس از انتخاب مسیر، با کلیک بر روی دکمه «ذخیره» خروجی را ایجاد کنید. "Bitrate" و "Sample Rate" را روی حداقل 128 kbps تنظیم کنید. روی 44.1 کیلوهرتز تنظیم کنید. با کلیک بر روی دکمه "ذخیره"، پنجره دیگری باز می شود که از شما می خواهد یک برچسب برای فایل صوتی تنظیم کنید. از این تگ ها برای شناسایی عنوان و سازنده استفاده می شود. اگر نمی دانید چگونه پادکست خود را تگ کنید، کافی است یکی از پادکست های محبوب در زمینه خود را دانلود کنید و روی آن کلیک راست کرده و "Properties" را انتخاب کنید، به تب "جزئیات" بروید و آن را نیز پادکست خود را تگ کنید. انجام دهید




  • تاریخ ارسال : یک شنبه 7 آبان 1402 ساعت: 6:45
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 30
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 125
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 783
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 13
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 78
            آي پي امروز آي پي امروز : 42
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 261
            بازدید هفته بازدید هفته : 125
            بازدید ماه بازدید ماه : 3626
            بازدید سال بازدید سال : 30801
            بازدید کلی بازدید کلی : 115173

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 3.138.175.180
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس khoramnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    به وبلاگ من خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به خبر بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف